Rocky

Står på jobbet i min sedvanliga kostym (fast den är ju inte vanlig eftersom jag kvällen till ära bär jeans och ica-skjorta ist för ica-by´xor och t-tröja, men ni fattar galloppen lixom ;) ) vad jag än har på mig så står jag i drömmarna värld med en lätt touch av prinsessa-syndrom (ni vet när donnorna i disney-klassikerna suckar lite sådär oskyldigt och blinkar med ögonlocken tusen gånger i sekunden) Har i snart två timmar suttit på en (idag mycket bekväm, undra varför) stol i kassan och servat både trevliga, stressade och pissiga kunder. Det hör till lite det där. Det är som en stor påse lösgodis och jobba på affär. Ibland dyker det upp såna där surisar som man lixom tycker om fast egentligen inte tål, och sen kommer klassikerna som man kan räkna med. Det vad dom vill ha och gör ingen stor sak av det i stil med sockerbitar eller lysemelk.. Till blandningen hör också nyheter som tex de sockerfria eller nya smaker som inte är ngn favorit och också de tuggvänliga mjukisarna som funkar för bebiständer. Blanda allt detta i en stooooor påse så har ni ett pass på ica ;) Fan vad jag är kul!



Vet ni vad jag har kommit fram till!! Efter en diskussion med Mr Ocean om dom små ulliga figurerna Teletubbies så anklagar jag dom härmed för att vara sexistiska och jag tror att personerna som skapat dessa små prevo-monster är kåta tonåringar med för mycket fritid. Anledning till att både jag och Mr Ocean anser detta är för att den gröna Teletubbien Dipsy efter varje sagt ord juckar mot något elelr i luften. Sen hjälper det ju inte attd en svenska dubbnings-rösten är en gammal whiskey-gubbe hesare en Bonnie Tyler. Och så eftersom jag är självaste RockyBoo så kan ju jag det här med att spinna vidare och göra allt så långsökt som bara gååår så häng med:


Dipsy Den gröna: Här har vi kungen. Allt tror att det är den lila som en kung och ledare men icke. Dipsy blir, med sitt brölande och luftjuckande, alla teletubbisarnas dröm så here's yore leader houston!

TinkyWinky Den lila: Här har vi den stora och mogna teletubbisen som med sitt namn vilket man kan relatera till smeknamnet på att manligt kön. Hmm.. konstigt!

LaaLaa Den gula: Den oskyldiga donnan som är blond och säkerliga har enroma tuttar under tv-rutan. Namnet kan mycket väl ha med porr-branchen att göra så jag skulle inte bli förvånad om det visar sig att det är teletubbisarnas Jenna Jamson (eller vad den där pensionerade legenden heter)

Poo Den röda: Här har vi minstingen i familjen och av alla tecknen att dömma är detta det lilla offret för Dipsys grymma sexuella behov. Hon (det är väl en hon) står ofta i en svankande position och säger "ooojdå" i stil med shit här kommer han igen.


Sådär. med all sannolikhet säger ni att jag är galen (vilket jag är) men look me in the eyes och säg att ni inte skrattade eller såg ett samband någongån så kan vi snacka sen ;)



Hörs.
RockyBoo™ - Helt galen i han min man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0