Rocky

Det fanns en gång i tiden när jag var duktig på att uppdatera min blogg. Det är inte nutid och jag har heller inga planer på att börja bli bloggmonster igen. Även om jag konstant tänker bloggmaterial när oväntade, roliga, pissiga och diverse saker dyker upp i min vardag så är alltid datorn så förbenat långt bort eller så har jag andra saker för mig. Men eftersom jag den här lördagsmorgonen äntligen har både tid och ork att skriva så ska jag försöka tränga in så mycket jag bara kan i ett och samma inlägg eftersom det säkerligen kommer a år o dar innan jag sitter här igen.

Efter en otroligt underbar början av hösten lever jag nu snart som sambo. Har sagt upp min lilla etta i viken och flyttar med Mr Ocean in till Norrköping vilket är både nervöst och pirrigt, fast positivt. Ne dra mig baklänges vad kul det ska bli. Totalt kaos hemma i hagen när hemmet ska packas ner i banankartonger. Men jag gillar det. Lite grann iaf.. även om det inte syns när jag leker åskmoln hemma ibland för att det ser ut. Men lite blixt och dunder ska det vara, det kryddar upp stämningen lite tycker jag. Förste december bär det av mot Peking vilket leder mig in på nästa sak som är Mr Oceans axel. Sjukskrivningen som gick ut förste november är förlängd till just den dagen vi ska flytta vilket resulterar krock. Tur att du har mig då sa jag och blinkade med ett öga när han satt och såg sådär liten och söt ut som bara han kan. FInns inget annat i hela världen jag skulle vilja göra än att få ordning på vårt första gemensamma hem. Oh gudars jag låter som en hemmafu men faan vad jag är lycklig <3
På tal om flytten så körde vi i början av veckan in Ocean's andra pärla till stan. Pärlan som för tillfället är stämplat med körförbud, har dåliga bromsar och batteri man kan likna med en för mjuk mango tog sin tid att få in och när vi väl fick in den så vem faaaan kommer då om inte farbror blå. Ut stiger Peter 38, kaxig trebarns farsa som gör sitt bästa att verka tuff med sin polisbricka och militärfrisyr (Men inte lyckas särskilt bra. Fast jag var skträdd ändå ;) ) Efter lite ordväxling låter dom oss gå eftersom vi hunnit komma fram till garaget och inte ska köra bilen mer så Ocean slipper böter och jävlar vad lättad jag blev. För även om Ocean var i centrum så stod jag två meter brevid och hade kört 740 med förlustanmält körkort (måste fixa!) och hade dessutom stallt mig på perkeringsförbud (IDIOT!). Var inte heller dundersmart och stod med svart bandana runt skallen och skinnjacka uppdragen till näsan.. NE, idioti kan gärna få gästa mig men inte på såna stunder... ;)

Sådär. SLut på ork.
Hörs.

RockyBoo™ - Miss Lis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0