Rocky

Inlägget tillägnat alla de personer som någon gång i livet har fått eller får diagnosen cancer.


Vad tänker ni på när jag säger Rosa Bandet? Jag tippar på att ca 99% av er direkt tänker på den lilla pin som pryder så mångas bröst. Den lilla men ändå så stora symbolen för den svenska forskningen av bröstcancer. Bullshit säger jag och erkänner med det att jag är öppet Rosa Bandet-protestant!! Jag är så förbenat trött på den där förbannade rosa lilla helvetessaken som dyker upp vart fan man är. I början avr det lixom den lilla pinen och en gala för insamlingen men idag är det så pass mycket mer. Jag jobbar i butik och ni anar inte hur mycket det finns inom Rosa Bandet. För tillfället har vi inne Ahlgrens Bilar Rattar, Ica Eco Morötter och fläskytterfilé som stödjer Rosa Bandet. I mina ögon är det sjukt hur stort det kan bli medans annat inte får ngn som helst uppmärksamhet. Och nej kära läsare jag är inte dum i huvudet. Jag förstår mycket väl att det är "för en bra sak" och "tänk så många som räddas med hjälp av dom pengarna" men det spelar ingen roll. Jag avskyr att just denna organisation får sådan uppmärksamhet när det finns så mycket mer allvarligt man kan forska om, framförallt inom cancer. Tänk er ist ett multifärgat band för hela cancerforskningen? Skulle inte detta vara så mycket bättre? Men absolut, jag är inte omöjlig. Tänker ta med ett exempel som en tjejja sa: Man kan inte forska om alla sorter för det finns så många olika. Det är skitbra att Rosa Bandet finns. Hon har rätt till hundra procent. Jag vill inte ta bort Rosa Bandet. Jag skulle bara vilja se en förändring. Ta bort en del av Rosa Bandet och bjud in fler olika forskningar i kampanjen. Den jag främst tänker på är Forskning om prostatacancer. Denna cancer är, vad inte många vet, vanligare än bröstcancer. Varje år drabbas ca 7000 kvinnor av bröstcancer medans ca 9000 män får beskedet att de ha prostatacancer. Tål att tänkas på!


RockyBoo™ - Miss Prostata
   

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det tål verkligen att tänkas på, men män är så rädd för att få den cancernformen, det är så känsligt för dem så de vill inte prata öppet om det. det är ju inte direkt så att cancerforskningen har bestäm att "nu gör vi reklam och samlar pengar till bara bröstcancer" utan att det är sponsorer och många som tycker att det behövs mycket mer forskning inom det, det kanske handlar om att de vet så mycket om prostatacancer och hur den ska botas att de behöver inte massa pengar till forskning under den kategorin? Jag tycker inte dem ska sluta med Rosa bandet, och jag förstår dig hur du skriver, men att det finns reklamer om barncancer, där tre barn sitter på blå stolar och ett barn har avlidit i någonform av barncancer de behöver pengar till, det finns reklmaen med den där getingen som ligger i fönstret och det går till all cancerforsking. Jag tycker inte att man ska tabort sponsorer till bc i affärer, jag tycker det är bra att de får in dom pengarna de behöver till att få slut på alla kvinnorslidande. MEN jag tycker det är hemsk med alla cancerformer överhuvudtaget.

2009-10-10 @ 14:04:48
Postat av: Anonym

Du har fullkomligt rätt i det du skriver. Till hundra procent. Men jag skulle ändå vilja se en bättre fördelning av reklam för olika sorter eftersom man i dagens läge i princip sponsrar just rosa bandet utan att ens veta om det. Tänker då speciellt på den fläskytterfilén jag nämnde i inlägget där rutan och bilden på rosa bandet är ca 2*2cm. Men som sagt, alla har vi olika åsikter och synpunkter. :)

2009-10-11 @ 02:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0