Rocky

Okej jag är lång men inte så lång. Kvälspass på jobbet och var ju sådär dundersmart att jag placerar kängorna på mina små fötter så för det första får jag akta varje steg för att inte leka Bambi på hal is och för det andra blir jag ju så lång att jag klappar huvudet i cigghyllan i kassa. Känns ju skitbra, speciellt om det är en snygging som handlar: "Hallå där sockertopp 'DUNS' Vad har du för dig ikväll?" HAHA!

Har faktiskt undvikit bloggen så länge som det bara går men kom på att jag lovat er inbitna läsare fortsättning på fredagsnattens underbara fylletåg i stan ;) Har ju på del 1 hunnit så pass långt att Hugos har stängt. Så vi kör därfirån.

Eftersom både Lina och jag mådde dåligt av den småsliskiga, ljusrosaröda shotsen så bestämde vi oss för att gå ner mot skjutsen lite tidigare. Sista halvtimmen blev då på något sätt lite lättare att klara sig genom. Fem i tre sätter vi oss på en bänk, eller Lina sätter sig rättare sagt. Jag lägger mig i hennes knä och skriker "bloggmaterial" åt allt som rör sig och förklarar grundligt för henne hur och varför vissa saker förtjänar att hamna här :P Skjutsen dyker upp som en ängel sänd från ovan och bildens säte är supervarmt och skönt. Emmah och Emelie bestämmer sig för efter många om och men att också hoppa in i bilen. Mot Leons!
Bara Emelie och jag gick ut. Nyktrast i stan HAHA! Försöker stå stilla i kön som är huuuuur lång som helst. Nedå, var typ bara en tjockis med lite för stort behov av korv och en som lekt med ett elluttag.. för kom igen tjejen, Krus i håret är bara såååå ute! När det var dags för beställning vässade vi våra tungor och försökte att låta nyktra. Iaf så pass nyktra att det hördes vad vi ville ha. Emelie står och nynnar för sig själv, halvliggandes mot den kalla plåten när killen bakom disken kör fram två vita påsar full med enormt god och flottig mat. Emelie vaknar till, höjer ögonbrynen och utbrister: Vaaa!! Är den redan klar! (Poängen är att vi beställde för typ en minut sen!) Killen bakom disken drar åt sig påsarna snabbt som attan, precis lagom så att Emelie missar med en ledsen min. "Ne det är inte er mat" skrattar dom och Emelie skrattar tillbaka mumlandes att "haha ne så snabba trodde jag inte ni var". Vad gör Lisette då? Jo Lisette är jättesmart och böjer sig över disken och säger flinandes till dom stackars vettskrämda killarna att: "Ne, inte på att laga mat iaf 'flirt' " HAHA! Övriga saker som sas och gjordes vad kräkattacker utan kräks. Förklaring att vi inte gillade gurka, små patetiska försök till "ska du med mig hem på lite te" och betalning. Maten i händera och fullt blås mot lilla vika. Dom andra bestämde att vi inte skulle äta förrän vi kom hem men jag kunde inte hålla mig utan satt och småtuggade på ett par pomme på den långa, kalla, mörka vägen hem!


Tack tjejer för en riktigt kul kväll. Det gör vi om snart tycker jag. Fast med munkorg på mig! ;)




RockyBoo™ - Passionerad och desperat.


Kommentarer
Postat av: luttaa

hahahah, du oh dina kommentarer ;)

2009-01-22 @ 13:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0