Rocky

Passet på jobbet sammanfattas enligt följande:

"Tanten gjorde en snabb koll över axeln och svängde av till höger och försvann in bakom hörnet. Jag kunde följa ljudet av hennes gamla taxklackar. Först gjorde hon ett stopp för att plocka i lite varor i den redan överlastade kundvagnen och sedan försvann hon bort mot kassorna. Jag följde efter ner mot kassorna och ju närmre jag kom desto varmare blev det. När jag nådde det otroligt irriterande blippande från tre kassor i en fruktansvärd otakt var hettan olidlig. Jag kämpade för att inte svimma och torkade bort svettpärlorna i ett sista desperat försök att behålla mitt lugn. Det var kaos. Kundvagnar till den förbannelsen. Människor överallt och mitt i allt står jag och försöker att inte vara i vägen för de tusen hjul som slirar fram i det kletiga, smutsiga golvet. Akta tårna tänker jag när jag gör en matrix ochtar sats och hoppar över alla dessa människor. Allt går i slowmotion och jag liknar situationen nedanför mig som ett brutalt slag om bästa fläskfilén. Jag kommer ut på lagret. Luft. Frisk, kall luft som fyller mina lungor. Jag nickar och svarar jaa på något som chefen säger men vad det är bryr jag mig inte riktigt om. Allt som spelar roll för stunden är den pyrande ciggen i min mungipa som ger mig ett framkallat lugn. Jag slänger fimpen i brunnen, borstar av händerna mot låren och går in igen. In till kaoset. In till butiken."


RockyBoo™ - Fruktansvärt trött idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0