Rocky

Detta inlägg ska helt och hållet tillägnas skillnader mellan män och kvinnor och jag hyllar dessa skillnader för fy fabian om vi vora likadana ;)

Mina tankar runt detta samtalsämne började komma igång på allvar idag på jobbet så jag tillägnade en tid med min chef som beklagade sig så över hans influensa-liknande tillstånd. Mes! Drygade jag mig när han sprang omkring runt lokalen hostandes och snörvlandes som ett litet barn i desperat behov av en kram från mamma. Men så började jag tänka och fundera på varför karlar, rent genrellt, alltid mår så fruktansvärt dåligt av bara lite förkylning? För enligt mig var det bara en släng av en dum förkylning som skulle kunna ha botas med en ipren och lite jävlar anamma. Men inte. Här springer dessa, annars så stora och starka individer omkring likt små pojkar och snyftar ikapp med snörvlingarna i stil med "tycksyndommigsnäääälla". Jag tror, på riktigt faktiskt, att detta har att göra med att dom annars är just så stora och starka. En man ska, enligt många fördomar, vara stor och stark. Stora muskler, ingen rädsla och stötta upp såväl familj som vänner och hela köret runt omkring. Enligt största delen av omvärlden är en man svag och blir utskrattad (oftast också med glåpord som "bög" och "tönt" för att förstärka föredmjukelsen) om eller när han offentligt visar vad vi kallar svagehter. Men vart går gränsen för svaghet? och vart går gränsen för svagehet för män? För om vi vänder på kakan och tar en kvinna i samma exempel. En kvinna som visar sig stor och stark får oftast stämpeln som hårding. En "brud" som varit med om mycket och har haft en taskig barndom. Om denna kvinna visar sig ledsen eller huslig med typ tvätt, städ, matlagning och bak så tappar folk hakan och tror inte sina ögon. Samma sak här så ska kvinnan vara på ett visst sätt för att passa in i mallen. Men tillbaka till just det här när en man blir sjuk. Jag tror inte att han egentligen mår sämre än om en kvinna blir sjuk utan han tar just tillfället i akt att få gnälla av sig lite utan att bli utskrattde. Det är lixom deras sätt att få känna sig små och behövande och för en gångs skull inte behöva ta hand om allt o fixa allt. Jag driver lite med karlarna vid tidpunkten då dom springer omkring i detta tillstånd men dom ska veta att jag nästan glädjer mig åt att se en karl visa lite känslor och tycka synd om sig själva.. Dom blir så små och oskyldiga och man kan inte annat än att tycka synd om dom. Avslutar detta inlägg nu med wtt löfte om att jag kommer gräva vidare i vilka skillnader som finns och hur stora dom är :D



Fuck off and have a nice day.

RockyBoo™ - En manlig kvinna. Stark och en jävel på o slåss


Kommentarer
Postat av: Janne Järvenreuna

Ha ha ha, där fick du oss, jag har själv funderat över det du skriver om. Jag är ju man och att var lite sårbar och inte kunna sträcka på mig när jag är fysiskt nedsatt det tar på stoltheten helt klart :) Men många av oss män har tyvärr in sjuknat i styrka och tror att det är på så sätt vi ska oss fram i livet, synd tycker jag faktiskt. För det är ett övergrepp på oss själva som jag ser på det att lägga till beteenden och attityder när vi känner oss små och sårbara, för att istället vara ledsen när vi är det och be om hjälp när vi har kört fast osv osv :) Men att gnäll när vi är sjuka är oxå ett sätt att förtydliga att vi är sjuka, inte små.. så bra där lis!!

2009-05-28 @ 21:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0